Ross Adams

Spotify


Ross Adams

eDay 2011 Ross Adams, Pan-European Sales Director van Spotify is zowel verantwoordelijk voor het integreren van nieuwe advertentieproducten voor Spotify Free, als het relatiemanagement met Europese bureaus en het opleveren van pan-European campagnes. Toen hij zich in 2008 als derde persoon aansloot bij Spotify UK, creëerde Ross de sales strategy, wat ook de doorontwikkeling van het media portfolio, het laten groeien van het sales team en het onderwijzen van de markt over het aanbod van Spotify inhield. Voor Spotify, was Ross account director bij Capital Radio (later onderdeel van GCap Media en toen Global Radio). Daar speelde hij een cruciale rol bij de ontwikkeling van de advertising en branding strategie van de Hit40 UK (eerder bekend als The Pepsi Chart Show). Spotify is een met diverse awards beloonde muziekdienst die een legaal alternatief met betere kwaliteit biedt voor muziekpiraterij. Spotify biedt directe toegang tot welke muziek je ook maar wilt horen, waar en wanneer dan ook, via een simpel, snel en gebruiksvriendelijk platform. Dit platform wordt betaald via advertenties, is gratis voor de gebruiker en heeft daarnaast een betaalde abonnementsservice. Met toegang tot meer dan 15 miljoen songs via je computer, op je mobiel en meer, maakt Spotify het gemakkelijker dan ooit om muziek af te spelen en te delen op een legale manier. Spotify heeft meer dan 10 miljoen gebruikers in zeven Europese markten, is de op een na grootste digitale bron van inkomsten voor de muziekindustrie in Europa en werd recent ook in de VS gelanceerd. Adams zal zowel de belangrijkste trends laten zien in de muziekindustrie als de nieuwste ontwikkelingen binnen Spotify.